14 Aralık 2007 Cuma

Yüksel Aytuğ : "Osman Sınav'ı Zor Bir Sınav Bekliyor"









Osman Sınav şimdilerde yeni dizisi Pars Narkoterör için harıl harıl çalışıyor. Sınav'ı son olarak Hülya Avşar'ın TurkMax'teki programında izledim. Belli ki yeni dizisi, en az Pars: Kiraz Operasyonu filmi kadar ses getirecek. Uyuşturucu-terör bağlantısı konusunda ne denli hassas olduğumu bu köşenin okurları artık iyi biliyor.
Bu nedenle Sınav'ı yürekten destekliyorum. Bundan bir kaç yıl önce ülkemize gelen Hollandalı narkotik şube müdürü, gazeteciyazar dostum Emrullah Ergenç ile yaptığı söyleşide çok önemli bilgiler vermişti. Hollandalı polis, 5 yıl önce Türkiye'nin uyuşturucu trafiğinde sadece bir "geçiş yolu" olduğunu, ancak bugün "tüketim noktası" haline geldiğini belirtmişti.

Zira 5 yıl önce Türkiye'den geçen uyuşturucu, kara para olarak geri dönüyordu. Oysa şimdi başta Extasy olmak üzere uyuşturucu hap olarak ülkemize girmekteydi. Ve şimdi sıkı durun: Hollandalı narkotikçiler İstanbul'da sadece cuma ve cumartesi gecesi satılan uyuşturucu hap miktarını 30 ila 50 bin arasında hesaplamışlardı. Düşünün; İstanbul'da her hafta sonu koca bir stadı dolduracak kadar gencimiz, kendini hapla zehirliyor!.. Ve uyuşturucu baronlarının buradan elde ettikleri para, Güneydoğu'da Mehmetçiğin göğsüne kurşun olarak geri dönüyor...

Osman Sınav, programda bu konuyla ilgili çok çarpıcı bir görüşü de dile getirdi. Köprü ülkeler eğer uyuşturucu trafiğini engelleyici tedbirler alırsa, uyuşturucu baronları tarafından geçiş değil, "tüketim noktası" haline getirilerek cezalandırılıyordu. Osman Sınav'ı zor bir sınav bekliyor. Allah yardımcısı olsun!

0 yorum: